ЗДО №4 "Зірочка", м. Гайсин
Вінницька область, Гайсинський район

Консультації для педагогів

Розвиток пізнавальної активності дошкільників - консультації для вихователів

 Що потрібно знати про пізнавальну діяльність дітей молодшої, середньої та старшої груп Одним із видів роботи психолога є психологічне консультування вихователів. Під час консультації надайте рекомендації про: адаптацію дітей до закладу дошкільної освіти виховання дітей проведення занять розвиток дрібної моторики дитячо-батьківські відносини готовність дітей до навчання у школі пізнавальний розвиток дошкільників тощо.

 Пізнавальна активність — індивідуально-психологічна характеристика дитини, в якій відображаються складові біологічних, психофізіологічних, соціальних, психологічних  умов розвитку. Із перших днів життя дитина пізнає навколишній світ за допомогою органів відчуттів: зору, слуху, дотику, смаку.

Увагу немовля привертають музичні  іграшки, брязкальця. Діти ростуть, а з ними —їхні потреби, досвід, пізнавальна активність. Під час консультації ДНЗ передусім ознайомте  вихователів закладу дошкільної освіти  з особливостями розвитку пізнавальних процесів дітей. 

Пізнавальний розвиток дошкільників

Дошкільник чотирьох років

  • Звертає увагу на чужі іграшки та хоче їх мати, коли отримав, вони йому вже не потрібні.
  • Цікавиться незнайомими предметами, але не концентрує увагу тривалий час.
  • Ставить запитання, не дослухавши відповіді до кінця.
  • Не в змозі розібратися в деяких речах, постійно запитує «Що це таке?», «А де воно знаходиться?», «Як називається?».
  • Нові предмети пізнає за допомогою органів відчуттів: нюхає, роздивляється, торкається.
  • В усьому наслідує батьків, повторює за ними.
  •  
  •  
  •  

Рекомендації вихователям

  • Дозволяйте дітям самостійно все досліджувати, обстежувати, прагнути зрозуміти застосування предметів Навчайте порівнювати об’єкти, їх властивості, кольори і структуру;  явища природи і їх складові
  • Допоможіть опанувати й використовувати у спілкуванні  поняття про властивості предметів, зовнішні розбіжності та схожості
  • Навчайте спостерігати й орієнтуватися в навколишньому середовищі
  • Підтримуйте пошукову діяльність вихованців
  • Заохочуйте допитливість у дітей
  • Читайте дітям улюблені казки, дитячі твори, обговорюйте прочитане. Наприклад, казки Анатолія Камінчука «Котики вербові», «В гостях у білочки» 

 

Дошкільник п’яти років

  • Цікавість дитини переходить у допитливість.
  • Сприймає батьків як ресурс  для пізнання інформації про навколишнє середовище.
  • Описує предмети без послідовності  їх характеристик та ознак.
  • Цікавиться новою інформацією, розказує її одноліткам.
  • Засмучується через незнання інформації.

Рекомендації вихователям

  • Навчайте вихованців порівнювати, шукати подібності й відмінності у предметах та явищах
  • Стимулюйте допитливість, відповідайте на запитання: «Коли?», «Чому?», «Навіщо?»
  • Хваліть дошкільників за пізнання нового, пам’ятайте, що діти цього віку розкривають ознаки предметів та явищ, встановлюють зв’язки між подіями
  • Підтримуйте та виявляйте здібності вихованців
  • Створюйте ситуації успіху для дошкільників
  • Сприяйте розвитку мислення, уваги, пам’яті, фантазії
  • Заохочуйте вихованців розмірковувати, мріяти
  • Читайте та обговорюйте дитячі твори, наприклад, «Я хоч невеличка», «Журавлі»  Валентина Бичка
  •  

Дошкільник шести років

  • Пізнає навколишній світ, помічає складові природних явищ та їх ознаки.
  • Експериментує, відповідає на запитання «Що буде, якщо зробити так?», «Як це пояснити?».
  • Зосереджує та концентрує увагу на одному предметі.
  • Установлює співвідношення за розміром, складом.
  • Розв’язує завдання творчо, підключає ініціативність, власне «Я», самостійність, фантазію та уяву.

Рекомендації вихователям

  • Пам’ятайте, діти цього віку реалізують  пізнавальну активність через діяльність
  • Підтримуйте ініціативу дошкільників висловлювати свої фантазії та міркування
  • Допомагайте вихованцям  робити грамотні висновки за змістом та формою
  • Заохочуйте дітей логічно мислити та відповідати на запитання
  • Сприяйте самостійному висловлюванню відповідей, висновків, аналізу ситуацій
  • Створюйте проблемні ситуації, у яких дошкільники займаються пізнавальною діяльністю, встановлюють закономірності  й залежності
  • Заохочуйте дітей до наполегливої діяльності, прояву уважності, самостійності, ініціативності
  • Запитайте дошкільника про шляхи вирішення завдання
  • Підтримуйте бажання дітей «Хочу все знати»
  • Заохочуйте самостійність дітей
  • Читайте й обговорюйте з дітьми художню літературу для цього віку, наприклад, «Коло моря», «День такий знаменний» Грицька Бойка

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1933-rozvitok-pznavalno-aktivnost-doshklnikv

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту.

консультація стресова ситуація.docx

як допомогти дитині пережити втрату.docx

Майстер-клас для педагогів "Виготовлення музичних інструментів з підручних матеріалів"  https://www.youtube.com/watch?v=-b5to3E_Srk&list=PLE1e6TP_9AuZhot5iCMDpmZoSa6azvg9t&index=13

Консультація "Сім’я як партнер педагогів у формуванні ціннісних орієнтирів дитини" https://www.pedrada.com.ua/article/2283-formuvannya-svtoglyadu-ditini-v-umovah-smeynogo-vihovannya

Пам’ятка "Як спілкуватися з батьками, щоб уникнути конфліктів" https://emetodyst.mcfr.ua/792101

Розвиток мовлення дітей дошкільного віку.docx

Спостережливий вихователь - який він?.docx

Іграшки - "моральні путівники дошкільників".docx

Педагоги і батьки - творчий ТАНДЕМ.docx

Єдиний ВЕБ-портал використання публічних коштів

 

 

Гайсинська міська рада

 

 

Публічні закупівлі

Гайсинська районна державна адміністрація

Гайсинська районна рада

Логін: *

Пароль: *