Консультації для педагогів
Розвиток пізнавальної активності дошкільників - консультації для вихователів
Що потрібно знати про пізнавальну діяльність дітей молодшої, середньої та старшої груп Одним із видів роботи психолога є психологічне консультування вихователів. Під час консультації надайте рекомендації про: адаптацію дітей до закладу дошкільної освіти виховання дітей проведення занять розвиток дрібної моторики дитячо-батьківські відносини готовність дітей до навчання у школі пізнавальний розвиток дошкільників тощо.
Пізнавальна активність — індивідуально-психологічна характеристика дитини, в якій відображаються складові біологічних, психофізіологічних, соціальних, психологічних умов розвитку. Із перших днів життя дитина пізнає навколишній світ за допомогою органів відчуттів: зору, слуху, дотику, смаку.
Увагу немовля привертають музичні іграшки, брязкальця. Діти ростуть, а з ними —їхні потреби, досвід, пізнавальна активність. Під час консультації ДНЗ передусім ознайомте вихователів закладу дошкільної освіти з особливостями розвитку пізнавальних процесів дітей.
Пізнавальний розвиток дошкільників
Дошкільник чотирьох років
- Звертає увагу на чужі іграшки та хоче їх мати, коли отримав, вони йому вже не потрібні.
- Цікавиться незнайомими предметами, але не концентрує увагу тривалий час.
- Ставить запитання, не дослухавши відповіді до кінця.
- Не в змозі розібратися в деяких речах, постійно запитує «Що це таке?», «А де воно знаходиться?», «Як називається?».
- Нові предмети пізнає за допомогою органів відчуттів: нюхає, роздивляється, торкається.
- В усьому наслідує батьків, повторює за ними.
Рекомендації вихователям
- Дозволяйте дітям самостійно все досліджувати, обстежувати, прагнути зрозуміти застосування предметів Навчайте порівнювати об’єкти, їх властивості, кольори і структуру; явища природи і їх складові
- Допоможіть опанувати й використовувати у спілкуванні поняття про властивості предметів, зовнішні розбіжності та схожості
- Навчайте спостерігати й орієнтуватися в навколишньому середовищі
- Підтримуйте пошукову діяльність вихованців
- Заохочуйте допитливість у дітей
- Читайте дітям улюблені казки, дитячі твори, обговорюйте прочитане. Наприклад, казки Анатолія Камінчука «Котики вербові», «В гостях у білочки»
Дошкільник п’яти років
- Цікавість дитини переходить у допитливість.
- Сприймає батьків як ресурс для пізнання інформації про навколишнє середовище.
- Описує предмети без послідовності їх характеристик та ознак.
- Цікавиться новою інформацією, розказує її одноліткам.
- Засмучується через незнання інформації.
Рекомендації вихователям
- Навчайте вихованців порівнювати, шукати подібності й відмінності у предметах та явищах
- Стимулюйте допитливість, відповідайте на запитання: «Коли?», «Чому?», «Навіщо?»
- Хваліть дошкільників за пізнання нового, пам’ятайте, що діти цього віку розкривають ознаки предметів та явищ, встановлюють зв’язки між подіями
- Підтримуйте та виявляйте здібності вихованців
- Створюйте ситуації успіху для дошкільників
- Сприяйте розвитку мислення, уваги, пам’яті, фантазії
- Заохочуйте вихованців розмірковувати, мріяти
- Читайте та обговорюйте дитячі твори, наприклад, «Я хоч невеличка», «Журавлі» Валентина Бичка
Дошкільник шести років
- Пізнає навколишній світ, помічає складові природних явищ та їх ознаки.
- Експериментує, відповідає на запитання «Що буде, якщо зробити так?», «Як це пояснити?».
- Зосереджує та концентрує увагу на одному предметі.
- Установлює співвідношення за розміром, складом.
- Розв’язує завдання творчо, підключає ініціативність, власне «Я», самостійність, фантазію та уяву.
Рекомендації вихователям
- Пам’ятайте, діти цього віку реалізують пізнавальну активність через діяльність
- Підтримуйте ініціативу дошкільників висловлювати свої фантазії та міркування
- Допомагайте вихованцям робити грамотні висновки за змістом та формою
- Заохочуйте дітей логічно мислити та відповідати на запитання
- Сприяйте самостійному висловлюванню відповідей, висновків, аналізу ситуацій
- Створюйте проблемні ситуації, у яких дошкільники займаються пізнавальною діяльністю, встановлюють закономірності й залежності
- Заохочуйте дітей до наполегливої діяльності, прояву уважності, самостійності, ініціативності
- Запитайте дошкільника про шляхи вирішення завдання
- Підтримуйте бажання дітей «Хочу все знати»
- Заохочуйте самостійність дітей
- Читайте й обговорюйте з дітьми художню літературу для цього віку, наприклад, «Коло моря», «День такий знаменний» Грицька Бойка
Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/1933-rozvitok-pznavalno-aktivnost-doshklnikv
Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту.
консультація стресова ситуація.docx
як допомогти дитині пережити втрату.docx
Майстер-клас для педагогів "Виготовлення музичних інструментів з підручних матеріалів" https://www.youtube.com/watch?v=-b5to3E_Srk&list=PLE1e6TP_9AuZhot5iCMDpmZoSa6azvg9t&index=13
Консультація "Сім’я як партнер педагогів у формуванні ціннісних орієнтирів дитини" https://www.pedrada.com.ua/article/2283-formuvannya-svtoglyadu-ditini-v-umovah-smeynogo-vihovannya
Пам’ятка "Як спілкуватися з батьками, щоб уникнути конфліктів" https://emetodyst.mcfr.ua/792101
Розвиток мовлення дітей дошкільного віку.docx
Спостережливий вихователь - який він?.docx