ЗДО №4 "Зірочка", м. Гайсин
Вінницька область, Гайсинський район

Сторінка музичного керівника

   

 

 

В садочку ми не тужимо, бо з музикою дружимо!

 

 

 

 

НАЙПЕРША ПОРАДА БАТЬКАМ: СПІВАЙТЕ!

ВІДОМО, ЩО МУЗИЧНІ ВПОДОБАННЯ МОЖУТЬ ЧИМАЛО СКАЗАТИ ПРО ВНУТРІШНІЙ СВІТ ЛЮДИНИ, ЇЇ ДУШЕВНИЙ СТАН. МУЗИЧНА ОСВІТА РОЗВИВАЄ РОЗУМ І ПОЧУТТЯ, ЗМІЦНЮЄ ДУХОВНЕ ЙПСИХІЧНЕ ЗДОРОВЯ ДИТИНИ, СПРИЯЄ ФОРМУВАННЮ ТЕПЛИХ, ДОВІРЧИХ ВІДНОСИН УСІМЇ МІЖ БАТЬКАМИ ІДІТЬМИ.

ЩОБ ДИТИНА РОЗВИВАЛАСЯ МУЗИЧНО, ЗОВСІМ НЕ ОБОВЯЗКОВО ЧЕКАТИ ЇЇ ВСТУПУ ДО МУЗИЧНОЇ ШКОЛИ АБО ЗВЕРТАТИСЯ ДО ФАХІВЦЯ. ПРИЛУЧАТИ МАЛЮКА ДО МУЗИКИ, ВИКОРИСТОВУЮЧИ ЇЇ ЗАГАЛЬНОРОЗВИВАЛЬНІ МОЖЛИВОСТІ МОЖЕ ЙЛЮДИНА БЕЗ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ. ПЕРЕКОНАТИСЯ ВЦЬОМУ МОЖНА, ОЗНАЙОМИВШИСЬ ЗПОРАДАМИ ТА ВПРАВАМИ, ЩО ДОПОМАГАЮТЬ ПРИЩЕПИТИ ДИТИНІ СМАК ТА ІНТЕРЕС ДО МУЗИКИ ІЗРОБИТИ ЗАНЯТТЯ НЕЮ КОРИСНИМИ ЙЦІКАВИМИ.

ЯКЩО ВИ СОРОМИТЕСЯ СВОГО СПІВУ, РОБІТЬ ЦЕ, КОЛИ ВИ НАОДИНЦІ ЗМАЛЮКОМ (ДІТИ - ПОБЛАЖЛИВІ ЙВДЯЧНІ СЛУХАЧІ). СПІВАЙТЕ НЕМОВЛЯТІ ІЗ САМОГО ЙОГО НАРОДЖЕННЯ. НАВІТЬ ЯКЩО ВИ ТРОХИ ФАЛЬШУЄТЕ, ТРЕБА ІВЦЬОМУ РАЗІ СПІВАТИ ЙКАЗАТИ МАЛЮКОВІ: Я СПІВАЮ ПОГАНО, ТА ВСЕ ОДНО СПІВАТИ ТАК ПРИЄМНО. АЛЕ ЯКБИ ЯСПІВАВ (СПІВАЛА) КРАЩЕ, ТО БУЛО БЩЕ ВЕСЕЛІШЕ ТА ПРИЄМНІШЕ!

ЩО СПІВАТИ? КРАЩЕ - ДИТЯЧІ ПІСЕНЬКИ, ТРАДИЦІЙНИЙ РЕПЕРТУАР ЯКИХ ДУЖЕ БАГАТИЙ. ЯКЩО ВИ НЕ ПАМЯТАЄТЕ ЖОДНОЇ ПІСНІ, ЗНАЙДІТЬ КАСЕТУ АБО КОМПАКТ-ДИСК І СЛУХАЙТЕ ЇХ ДОТИ, ПОКИ НЕ ЗАПАМЯТАЄТЕ СЛОВА.

ВАЖЛИВО, ЩОБ ДИТИНА ПОСТУПОВО ЗАСВОЇЛА КІЛЬКА ПРОСТИХ МЕЛОДІЙ, ЯКІ ЙСТАНУТЬ ДЛЯ НЕЇ ПЕРШИМ КРОКОМ УСВІТ МУЗИКИ.

ЯК СПІВАТИ?ВИБЕРІТЬ ПІСНЮ, ЯКА ВАМ НАЙБІЛЬШЕ ДО ВПОДОБИ, І СПІВАЙТЕ ЇЇ ДИТИНІ НА СОН ПРИЙДЕШНІЙ. РОБІТЬ ЦЕ ХОЧА БРАЗ НА ДЕНЬ. СПІВАЙТЕ ЇЇ ЗІ СЛОВАМИ ІБЕЗ СЛІВ. НЕ ЗАБУВАЙТЕ, ЩО СЛОВА - ЛИШЕ ДОПОВНЕННЯ ДО МУЗИКИ. БАЖАНО, ЩОБ МАЛЯ ЧУЛО, ЯК ВИ СПІВАЄТЕ БЕЗ СЛІВ. ЦЕ ДУЖЕ ВАЖЛИВО.

 

 

 

 МУЗИЧНІ ЗАПИСИ 

ДАВАЙТЕ ДІТЯМ МОЖЛИВІСТЬ СЛУХАТИ МУЗИКУ. ДОБРЕ БУЛО Б ПРИДБАТИ ДЛЯ ЦЬОГО АУДІОПРИСТРІЙ. ЗАПИСУЙТЕ РІЗНУ МУЗИКУ, ПРИВЧАЮЧИ ВУХА МАЛЮКІВ ДО РІЗНИХ ЖАНРІВ: КЛАСИЧНОЇ МУЗИКИ РІЗНИХ ПЕРІОДІВ, ДЖАЗУ, ПОПУЛЯРНИХ ЕСТРАДНИХ ПІСЕНЬ, НАРОДНОЇ МУЗИКИ, ЗВУЧАННЯ ПРОСТИХ ІСКЛАДНИХ, СИМФОНІЧНИХ, НАРОДНИХ ІСУЧАСНИХ ЕЛЕКТРОННИХ МУЗИЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ.

ВИКОРИСТОВУЙТЕ РІЗНІ ВИДИ СПРИЙМАННЯ МУЗИКИ НА СЛУХ. РОЗРІЗНЯЮТЬ ТРИ ВИДИ МУЗИЧНОГО СПРИЙМАННЯ: ПАСИВНЕ, КОЛИ ДИТИНА ЧУЄ ЗВУК РАДІО, АЛЕ ЗАЙНЯТА ІНШИМ; ЧАСТКОВО АКТИВНЕ - МАЛЮК СЛУХАЄ ІВОДНОЧАС ДУМАЄ ПРО ЩОСЬ СВОЄ: МУЗИКА В ЦЬОМУ РАЗІ ЄДЛЯ НЬОГО ДЖЕРЕЛОМ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ, НАТХНЕННЯ; І, НАРЕШТІ, АКТИВНЕ, КОЛИ ДИТИНА НАМАГАЄТЬСЯ ВИКОНУВАТИ ТУ ЧИ ІНШУ ПІСЕНЬКУ, СПІВАЄ УРИВКИ З НЕЇ, ПОМІЧАЄ, КОЛИ СПІВАЮТЬ НЕПРАВИЛЬНО. ЗРОЗУМІЛО, САМЕ ОСТАННІЙ ВИД СПРИЙМАННЯ МУЗИКИ СЛІД РОЗВИВАТИ, ОСКІЛЬКИ НІЯКИЙ ІНСТРУМЕНТ НЕ ЗАМІНИТЬ ДИТИНІ ПЕРЕЖИВАННЯ БЕЗПОСЕРЕДНЬОЇ УЧАСТІ ВТВОРЕННІ МУЗИЧНИХ ЗВУКІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ВЛАСНОГО ГОЛОСУ, ВЛАСНИХ ВІДЧУТТІВ.

 

 

Музичне виховання в житті дошкільника.

Музичне виховання – це цілеспрямоване формування особистості дитини дією музичного мистецтва, формування інтересів , потреб, здібностей, естетичного ставлення до музики. Музичні керівники дитячого садочку працюють над такими завданнями:

·        виховувати любов і інтерес до музики;

·        збагачувати музичні здібності дітей, ознайомлюючи їх з різними музичними творами;

·        ознайомлювати дітей з найпростішими музичними поняттями, розвивати навичкам слухання музики, співу, музично – ритмічного руху, гри на дитячих музичних інструментах;

·        розвивати елементарну чутливість , сенсорні здібності і ладово – висотний слух, відчуття ритму формувати співочий голос і виразність рухів;

·        прищеплювати елементарні співочі та рухові навички, добиваючись простоти і виразності виконання музичних творів;

·        сприяти виникненню і початковим виявам музичного смаку на основі отриманих вражень і уявлень про музику, формуючи спершу вибірне, а потім оцінне ставлення до музичних творів;

·        розвивати творчу активність в усі доступних дітям видах музичної діяльності: відтворенні характерних образів в іграх і хороводах, використання вивчених танцювальних рухів у нових, самостійно знайдених поєднаннях , імпровізації маленьких пісень, співаночок.

Таким чином формується самостійність, ініціатива і прагнення застосувати у повсякденному житті вивчений репертуар, грати на музичних інструментах , співати.

Невід’ємною частиною роботи музичних керівників є робота з батьками. Адже, встановити контакт з батьками – важлива робота і муз керівника і вихователя. Перед усім, співпраця з батьками потрібна для того, щоб спільними зусиллями виховувати дітей вдома і в садочку.

Традиційно в садочку про водяться Дні відкритих дверей, під час яких батьки можуть завітати на музичні заняття і побачити на власні очі успіхи своїх дітей порівняти їх знання і вміння з іншими дітьми. Музичні керівники інколи під час вивчення складного руху чи в момент відпрацювання точності, емоційності, естетичності того чи іншого руху «задають» так звані домашні завдання (вивчити слова пісеньки, відпрацювати рухи перед дзеркалом тощо). Таким чином, спільна робота музичних керівників та батьків дасть змогу кожній сім’ї взяти правильний напрям у вихованні дитини, і вихованні любові до музики, розвиткові їхніх естетичних смаків і вподобань.

Отже, щоб отримати позитивний результат і повноцінний гармонійний розвиток дітей, їх нормального музично – гармонійного розвитку, виховання в них почуття колективізму, любов до музики, всебічної і надійної підготовки до навчання в школі, можна досягти тоді, коли ми самі будемо розуміти і бажати дійти до якнайкращих результатів у своїй роботі.

 

 Основні завдання музичного виховання:

1.     Виховувати любов та інтерес до музики. Тільки розвиток емоційної чутливості дає можливість широко використовувати виховний вплив музики.

2.     Збагачувати враження дітей, знайомлячи їх у виразно організованій системі з різноманітними музичними творами і засобами виразності.

3.     Залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, формуючи сприйняття музики і найпростіші виконавські навички в області співу, ритміки, гри на дитячих інструментах. Знайомити з початковими елементами музичної грамоти. Все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно.

4.     Розвивати загальну музикальність дітей (сенсорні здібності, ладо-висотний слух, почуття ритму), формувати співочий голос і виразність рухів.

5.     Сприяти розвитку музичного смаку. На основі отриманих вражень і уявлень про музику проявляється спочатку вибіркове, а потім оцінювальне ставлення до виконуваних творів.

6.     Розвивати творче ставлення до музики, перш за все, у такій доступній для дітей діяльності, як передача образів у музично-ритмічних рухах, пісенних імпровізаціях, в іграх і драматизації.

Як підготувати дитину до свята

Шановні батьки, підготовка дитини до свята, очікування свята — це велика відповідальність, психологічне навантаження. Пропонуємо поради, які допоможуть вам підготувати дитину до свят.

ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД ДИТИНИ
Зачіска дитини та макіяж повинні бути безпечними (обережно алергія).
Одяг (костюм) дитини повинен бути зручним, святковим, безпечним (без гострих, колючих прикрас), відповідати розміру.
Взуття: чешки або інше взуття, в якому зручно виконувати музично-ритмічні рухи. Щоб переконатись, що дитині буде комфортно — треба завчасно приготувати костюм, дати можливість дитині в ньому походити вдома.

РОЗУЧУВАННЯ РОЛІ
При написанні сценаріїв свят враховується програмові вимоги, вікові можливості, творчі здібності дітей, досвід педагога та умови (музичний зал).
Під час розподілу ролей враховується бажання, творчі здібності дітей. Щоб дитина почувала себе впевнено допоможіть їй передати характер ролі за допомогою інтонації, міміки, рухів; вивчіть слова віршів, пісень. Запропонуйте їй уявити себе артистом, який виступає на сцені, перегляньте телепередачі за участю дітей, зверніть увагу дитини як треба танцювати, співати і т.д. Потренуйтеся перед дзеркалом.
За потреби отримайте консультацію вихователя, музичного керівника.

ПРИСУТНІСТЬ БАТЬКІВ
Пишайтеся своєю дитиною, будьте прикладом для неї.
Якщо у вас немає можливості бути присутнім на святі — підготуйте до цього дитину, поясніть причину.

ПЕРЕГЛЯД СВЯТА
Приходьте за 10-15 хвилин до початку свята.
Зніміть верхній одяг, перевзуйтеся або одягніть бахіли.
Огляньте виставку поробок.
До зали заходьте після запрошення.
Вимкніть мобільний телефон.
Не коментуйте виступи дітей під час свята.
Не відволікайте увагу дітей зауваженнями, проханнями позування перед камерою — це може мати небажані наслідки.
Підтримуйте виступ дітей оплесками.
Після закінчення свята дочекайтесь коли діти вийдуть до групи.
Якщо у вас є бажання продовжити свято вдома, ви можете забрати дитину, попередивши вихователя і зробивши запис у «Зошиті тимчасової відсутності дитини».
Кількість присутніх дорослих обмежена до 2-х осіб від родини у зв’язку з площею приміщення та вимогами з безпеки життєдіяльності.
Якщо ваша дитина під час свята, побачивши вас може відмовитись від виступу або розплакатись, чи у вас склалися особливі обставини і ви прийшли з маленькою дитиною — пропонуємо свято подивитись у фойє. Сприймайте своїх дітей такими, якими вони є. Вони мають бути впевнені в вашій любові в будь-яку хвилину. Пам’ятайте, що вашу дитину навчають не ваші слова, а ваш особистий приклад, ваша поведінка та душевна доброта.

Єдиний ВЕБ-портал використання публічних коштів

 

 

Гайсинська міська рада

 

 

Публічні закупівлі

Гайсинська районна державна адміністрація

Гайсинська районна рада

Логін: *

Пароль: *